W dniach od 5 sierpnia 2024 r. do 12 września 2024 r. do godz. 15 prowadzona jest rekrutacja uzupełniająca na następujące kierunki studiów stacjonarnych pierwszego stopnia:
- Automatyka i robotyka
- Bezpieczeństwo wewnętrzne
- Biotechnologia
- Civil Engineering
- Elektronika i telekomunikacja
- Elektrotechnika
- Energetyka
- Finanse i rachunkowość
- Geodezja i planowanie przestrzenne
- Informatyka
- Inteligentne systemy i technologie produkcji - Stalowa Wola
- Inżynieria chemiczna i procesowa
- Inżynieria farmaceutyczna
- Inżynieria materiałowa
- Inżynieria mechaniczna
- Inżynieria środków transportu
- Inżynieria środowiska
- Inżynieria w medycynie
- Inżynieria wzornictwa przemysłowego
- Matematyka
- Mechanika i budowa maszyn
- Mechatronika
- Modern Management
- Technologia chemiczna
- Transport
- Zarządzanie i inżynieria produkcji - Rzeszów
Uwaga! Osoby chcące wziąć udział w rekrutacji uzupełniającej powinny utworzyć nowe konto w SIR.
STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA
- studia stacjonarne - rejestracja od 1 czerwca 2024 do 15 lipca 2024 do godz.15:00
- studia niestacjonarne - rejestracja od 1 czerwca 2024 do 12 września 2024 do godz. 15:00
Harmonogram rekrutacji - Harmonogram
1. Wypełnij ankietę osobową - Formularz PODANIA SIR
2. Wykonaj opłatę rekrutacyjną - Opłata rekrutacyjna
3. Wybierz kierunek studiów - Kierunki studiów
4. Egzaminy wstępne dla wybranych kierunków - Egzaminy z uzdolnień artystycznych dla kierunku Architektura
5. Zakwaterowanie w akademiku - Domy studenckie
Weryfikacja dokumentów zagranicznych uprawniających do podjęcia studiów
Dział Współpracy Międzynarodowej. Budynek "V", II piętro, pokój V-214
Kandydat składa do wstępnej kwalifikacji skany oryginalnych dokumentów potwierdzających uprawnienie do podjęcia studiów pierwszego stopnia stacjonarnych.
Można to zrobić wybierając jedną z możliwości:
- umieszczając skany dokumentów na osobistym koncie rejestracyjnym w SIR;
- mailowo - skany dokumentów należy przesłać na adres: m.warzybok@prz.edu.pl; k.kadaj@prz.edu.pl
- osobiście - Dział Współpracy Międzynarodowej, budynek V, II piętro, pokój 214.
Dokumenty do wstępnej kwalifikacji:
- Skan/kopia świadectwa ukończenia szkoły średniej lub skan/kopia świadectwa maturalnego uzyskanego za granicą, zalegalizowany lub opatrzony apostille uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia w uczelniach każdego typu w państwie, w którym wydano wymieniony dokument;
- Skan/ kopia suplementu do dyplomu z ocenami (kandydaci z Ukrainy również skan/kopia NMT, kandydaci z Białorusi CE lub CT) zalegalizowany lub opatrzony apostille;
- Tłumaczenie: Do dokumentów wydanych za granicą wymagane jest tłumaczenie na język polski sporządzone lub poświadczone przez tłumacza przysięgłego albo konsula Rzeczypospolitej Polskiej urzędującego w państwie, w którym został wydany dokument. Dotyczy to również legalizacji i apostille.
Listę tłumaczy przysięgłych można znaleźć tutaj.
Po zakwalifikowaniu się na listę rankingową i otrzymaniu zaproszenia,
kandydat od 17 lipca 2024 w godz. od 12:00 - 16:00 oraz od 18 do 22 lipca 2024 w godz. 9:00- 16:00 składa oryginały dokumentów do:
Komisja ds. rekrutacji cudzoziemców
Politechnika Rzeszowska
Budynek V, parter, sala V-7, Al. Powstańców Warszawy 12
- Kandydat składa dokumenty osobiście lub pocztą tradycyjną (prosimy nie wysyłać oryginalnych dokumentów, wyłącznie kopie potwierdzone notarialnie)
- Dokumenty wysłane pocztą muszą dotrzeć do KRC do 22 lipca 2024 do godz. 16:00 (decyduje data wpływu dokumentów do MKR). Kandydat wysyła pocztą poświadczone notarialnie kopie wymaganych dokumentów.
Adres:
Komisja ds. rekrutacji cudzoziemców
Politechnika Rzeszowska, 35-959 Rzeszów,
Al. Powstańców Warszawy 12
Wymagane dokumenty na studia pierwszego stopnia:
1. ankieta osobowa(formularz PODANIA SIR) - wydrukowana z Systemu Internetowej Rekrutacji na studia (SIR)
i podpisana przez kandydata;
2. kopia oryginału świadectwa ukończenia szkoły średniej lub kopia świadectwa maturalnego uzyskanego za granicą zalegalizowana lub opatrzona apostille uprawniająca do kontynuowania nauki na studiach w uczelniach każdego typu w państwie, w którym wydano dokument - oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu KRC w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
3. kopia oryginału suplementu do dyplomu z ocenami zalegalizowana lub opatrzona apostille (kandydaci z Ukrainy również kopia NMT, Białoruś CE lub CT) - oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu KRC w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
4. kopia tłumaczenia: Do dokumentów wydanych za granicą wymagane jest tłumaczenie na język polski sporządzone lub poświadczone przez tłumacza przysięgłego albo konsula Rzeczypospolitej Polskiej urzędującego w państwie, w którym został wydany dokument. Dotyczy to również legalizacji i apostille. Oryginały dokumentów należy przedstawić do wglądu KRC w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
5. w przypadku świadectwa ukończenia szkoły średniej lub świadectwa maturalnego, które zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi podlega uznaniu, decyzja wydana przez Kuratora Oświaty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o uznanie, a w przypadku braku takiego miejsca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę instytucji, w której osoba zamierza złożyć świadectwo uzyskane za granicą.
Uznanie wykształcenia w Kuratorium Oświaty w Rzeszowie: https://ko.rzeszow.pl/bip/55/uznawanie-wyksztalcenia-uzyskanego-za-granica/
6. paszport (do wglądu);
7. fotografia w wersji elektronicznej, zamieszczona w formularzu PODANIA SIR;
8. wiza lub karta pobytu lub inny dokument (do wglądu) uprawniająca do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
Obywatele Unii Europejskiej mogą przebywać na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres do 3 miesięcy. Po upływie tego terminu muszą zarejestrować swój pobyt w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie;
9. kopia oryginału dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego na poziomie B2.
Oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem. Więcej informacji TUTAJ.
10. oświadczenie o uprawnieniu do niewnoszenia opłat za kształcenie wraz z dokumentem do wglądu potwierdzającym uprawnienie (jeśli dotyczy);
- Osoby wnioskujące o miejsce w akademiku proszone są o zaznaczenie tego faktu podczas rejestracji w Systemie Internetowej Rekrutacji (SIR)
- Opłata za studia I i II stopnia
Uwaga!
- Język obcy nowożytny (jeden spośród: angielski, francuski, hiszpański, rosyjski, niemiecki, włoski)