Strona: Rekrutacja kandydatów / Dział Współpracy Międzynarodowej

Rekrutacja kandydatów

Rekrutacja na studia na semestr zimowy i letni 2025/2026. Termin do 13 marca 2025 r.

Rekrutacja kandydatów

Na wyjazdy w ramach programu Erasmus+ mogą być kwalifikowani tylko i wyłącznie studenci, którzy:

  • są na stacjonarnych lub niestacjonarnych studiach I stopnia (licencjackich, inżynierskich), II stopnia lub doktoranckich/ uczestnicy szkoły doktorskiej;
  • w momencie wyjazdu na studia kandydaci są studentami co najmniej 2 roku studiów pierwszego stopnia;
  • w kwalifikacji mogą brać udział studenci ostatniego roku studiów I stopnia, pod warunkiem odbycia mobilności w 2 semestrze studiów II stopnia.
  • w momencie składania podania na praktyki są studentami 2 semestru studiów
    pierwszego stopnia lub 1 semestru studiów drugiego stopnia;
  • w trakcie mobilności studenci nie mogą przebywać na urlopie dziekańskim;

Uwaga, studenci cudzoziemcy zarejestrowani na stacjonarnych lub niestacjonarnych studiach I-go stopnia (licencjackich, inżynierskich), studiach II–go stopnia lub doktoranckich/uczestnicy szkoły doktorskiej mają prawo ubiegać się o wyjazd na studia i praktykę w ramach programu Erasmus+. Niedozwolone są jedynie wyjazdy do kraju macierzystego studenta zagranicznego. 

Wymagane dokumenty i terminy

        Podanie wg. wzoru (plik poniżej) adresowane do prorektora ds. studenckich i umiędzynarodowienia, złożone do Działu Współpracy Międzynarodowej (DWM) zawierające:                                     

  • nazwę wybranej uczelni/instytucji partnerskiej;            
  • zgodę dziekana macierzystego wydziału;
  • poświadczoną przez dziekanat średnią ocen ważoną z dotychczasowego toku studiów i za ostatni semestr;
  • Poziom znajomości języka angielskiego lub języka w którym będzie prowadzone kształcenie w uczelni partnerskiej, udokumentowany jednym z dokumentów:
  1. wynik testu poziomującego wykonanego przed rozpoczęciem lektoratu z języka na PRz;
  2. wynik egzaminu końcowego z lektoratu na PRz;
  3. międzynarodowy certyfikat językowy.
  • poświadczenie przez Centrum Pomocy Materialnej faktu otrzymywania stypendium socjalnego przez kandydata w roku akademickim 2024/2025 (jeśli dotyczy);
  • deklarację długości wcześniejszych pobytów za granicą w ramach Erasmus+ na tym samym stopniu studiów (jeśli dotyczy).

Termin składania podania: 13 marca 2025 r.

Miejsce składania podania: Powstańców Warszawy 12, 35- 959 Rzeszów

Dział Współpracy Międzynarodowej, budynek V, pok. 214

 

Harmonogram działań

  1. Składanie podań – w nieprzekraczalnym terminie do 13 marca 2024 r. w Dziale Współpracy Międzynarodowej , bud. V, II piętro, p. 214, (do pobrania w pliku poniżej)
  2. Kwalifikacja kandydatów – posiedzenie Komisji Kwalifikacyjnej - 27 marca 2025 r
  3. Ogłoszenie wyników nastąpi drogą e-mailową nie później niż 1 kwietnia 2025 r.
  4. Przygotowanie dokumentów aplikacyjnych kandydatów do uczelni partnerskich z uwzględnieniem terminów przyjmowania zgłoszeń na poszczególnych uczelniach partnerskich - do 30 czerwca 2025 r.,
  5. Wyjazdy studentów – wrzesień/październik 2025 r. na semestr zimowy i styczeń/luty/marzec 2026 r. na semestr letni,
  6. Zasady rekrutacji i dofinansowania (w plikach poniżej).

Bliższe informacje można uzyskać w Dziale Współpracy Międzynarodowej

bud. V, II piętro, p. 214

tel. 17 743 25 45, email: m.warzybok@prz.edu.pl

tel. 17 743 22 07, email: k.kadaj@prz.edu.pl

 

 

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję