
https://rekrutacja.prz.edu.pl
Informujemy, że na mocy ustawy z dnia 4 kwietnia 2025 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wyeliminowania nieprawidłowości w systemie wizowym Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U z 2025 r., poz. 622), od dnia 1 lipca 2025 r. nastąpi gruntowana zmiana zasad przyjmowania cudzoziemców na studia. Zasadnicze zmiany dotyczą, w szczególności wprowadzenia wymogu weryfikacji znajomości języka, w którym odbywać się będzie kształcenie na studiach, na poziomie biegłości językowej, nie niższym niż B2 oraz wprowadzenia w określonych wypadkach wymogu przeprowadzenia egzaminów wstępnych. W celu wdrożenia powyższych zmian Uczelnia obecnie pracuje nad pakietem regulacji wewnętrznych w zakresie rekrutacji cudzoziemców na studia. Po ich uchwaleniu zostaną one niezwłocznie podane do publicznej wiadomości.
We would like to inform you that pursuant to the Act of 4 April 2025 amending certain acts in order to eliminate irregularities in the visa system of the Republic of Poland (Journal of Laws of 2025, item 622), from 1 July 2025 there will be a fundamental change in the rules for admitting foreigners to studies. The fundamental changes concern, in particular, the introduction of a requirement to verify knowledge of the language in which education will be conducted at the level of language proficiency, not lower than B2, and the introduction in certain cases of a requirement to conduct entrance exams. In order to implement the above changes, the University is currently working on a package of internal regulations regarding the recruitment of foreigners to studies. After their adoption, they will be immediately made public.
STUDIA STACJONARNE I NIESTACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA
Harmonogram rekrutacji
Wymagane dokumenty:
1. ankieta osobowa(formularz PODANIA SIR) - wydrukowana z Systemu Internetowej Rekrutacji na studia i podpisana przez kandydata;
2. kopia oryginału dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia uzyskana za granicą zalegalizowana lub opatrzona apostille - oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu KRC w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
3. kopia oryginału suplementu do dyplomu zalegalizowana lub opatrzona apostille - oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu KRC w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
Więcej informacji dotyczących suplementu można znaleźć TUTAJ
4. kopia tłumaczenia: Do dokumentów wydanych za granicą wymagane jest tłumaczenie na język polski sporządzone lub poświadczone przez tłumacza przysięgłego albo konsula Rzeczypospolitej Polskiej urzędującego w państwie, w którym został wydany dokument. Dotyczy to również legalizacji i apostille. Oryginały dokumentów należy przedstawić do wglądu KRC w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
Listę tłumaczy przysięgłych można znaleźć tutaj.
Uznanie wykształcenia w celu kontynuacji nauki w Polsce _ Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej (NAWA)
Zagraniczne dyplomy uprawniają w Polsce do kontynuacji kształcenia na zasadach określonych w umowach międzynarodowych, a w przypadku braku takich umów – na podstawie odpowiednich przepisów krajowych. Ze znajdującego się na stronie menu wybierz interesujący Cię poziom kształcenia i sprawdź, czy Twój zagraniczny dyplom uprawnia Cię do podjęcia nauki na studiach w Polsce.
5. paszport (do wglądu);
6. fotografia w wersji elektronicznej, zamieszczona w formularzu PODANIA SIR;
7. wiza lub karta pobytu lub inny dokument (do wglądu) uprawniający do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Obywatele Unii Europejskiej mogą przebywać na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres do 3 miesięcy. Po upływie tego terminu muszą zarejestrować swój pobyt w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie;
8. kopia oryginału dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego na poziomie B2.
Oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu KRC w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
9. oświadczenie o uprawnieniu do niewnoszenia opłat za kształcenie wraz z dokumentem do wglądu potwierdzającym uprawnienie (jeśli dotyczy);
Komisja ds. rekrutacji cudzoziemców (KRC)
Politechnika Rzeszowska
Budynek V, parter, sala V-7, Al. Powstańców Warszawy 12
- Kandydat składa dokumenty osobiście lub pocztą tradycyjną. Prosimy nie wysyłać oryginalnych dokumentów, wyłącznie kopie potwierdzone notarialnie.
Adres:
Komisja ds. rekrutacji cudzoziemców
Politechnika Rzeszowska, 35-959 Rzeszów,
Al. Powstańców Warszawy 12