Wartość dodana dla studentów PRz, którzy uczestniczą w mobilnościach w ramach Programu Erasmus+
Biorąc pod uwagę warunki globalne jakie przypadły na czas pobytu studentów uczestniczących w wymianie studenckiej w ramach Programu Erasmus+ w roku akademickim 2019/2020 Dział Współpracy Międzynarodowej zaproponował uczestnikom mobilności możliwość odbycia kursów specjalistycznych, zwiększających ich kompetencje zawodowe.
Przedstawiamy relacje uczestników kursów:
Ewelina, I rok studiów II stopnia, kierunek inżynieria środowiska, Erasmus w Universidade de Aveiro, Portugalia
Uczestnictwo w programie Erasmus+ stworzyło mi możliwość odbycia kursu branżowego podnoszącego kwalifikacje zawodowe. Swoje zainteresowania naukowe od dłuższego czasu skupiam wokół odnawialnych źródeł energii,
w szczególności w obszarze systemów fotowoltaicznych. Dział Współpracy Międzynarodowej zaoferował udział w szkoleniach podnoszących kwalifikacje uczestników programu Erasmus. Uczestniczyłam w szkoleniu organizowanym przez Laboratorium Fotowoltaiczne Instytutu Metalurgii i Inżynierii Materiałowej Polskiej Akademii Nauk. Część teoretyczna obejmowała m.in. omówienie zasad działania ogniw PV i założeń technologii, analizę przebiegu procesu inwestycyjnego czy przegląd zagadnień prawnych. W części praktycznej uczestnicy kursy uczyli się programowania instalacji PV przy wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania czy szacowania uzysku energetycznego wraz z analizą potencjalnych zysków finansowych. Ostatnią częścią szkolenia był etap instalacyjny. Wtedy to na żywo obserwowaliśmy montaż instalacji “on-grid” i “off-grid” wraz z okablowaniem i podłączaniem do inwertera, a także kontrolowaliśmy efektywność energetyczną systemu PV. Kończąc kurs otrzymałam certyfikat potwierdzający ukończenie szkoleń oraz zaświadczenie upoważniające do udziału w egzaminie państwowym Urzędu Dozoru Technicznego na “Certyfikowanego Instalatora Systemów Fotowoltaicznych“. Szkolenia nie tylko podniosły moje kwalifikacje, lecz także otworzyły mi nowe możliwości. Utwierdziły mnie również w przekonaniu, że to właśnie w tej branży chciałabym w przyszłości się rozwijać.
Aleksandra, II rok studiów I stopnia, kierunek Logistyka, Erasmus w Sveučilište u Splitu, Chorwacja
Uczestnictwo w kursie online "Transport i Spedycja od podstaw" pozwoliło mi zapoznać się ze środowiskiem spedycyjnym. Kurs był nastawiony przede wszystkim na praktykę. Przez trzy weekendy uczyłam się o czasie pracy kierowcy, dokumentach spedycyjnych oraz jak szukać ładunków na giełdach transportowych. Dowiedziałam się również jak prowadzić negocjacje i rozmawiać z klientami. Kurs mogłam odbyć dzięki programowi Erasmus+. Obecnie mieszkam i studiuję w Splicie w Chorwacji. Zachęcam wszystkich do uczestnictwa w podobnych projektach, które pozwalają dodatkowo rozwinąć swoje kompetencje zawodowe oraz przygotowują do pracy w tych trudnych czasach. Naprawdę warto!
Michał, II rok studiów II stopnia, kierunek Elektrotechnika, Erasmus w Polytechnic Institute of Coimbra, Portugalia
Dzięki udziałowi w programie Erasmus mogłem uczestniczyć w kursie "Learning Python for Data Analysis and Visualization". Udział w kursie pozwolił mi rozwijać moje umiejętności w programowaniu w języku Python, wraz z zapoznaniem się
ze środowiskiem Jupyter Notebook. Ważnym dla mnie elementem kursu było zapoznanie się z modułem Pandas, pozwalającym na szybkie przetwarzanie i obróbkę danych. Dyplom potwierdzający odbycie kursu pozwoli mi wyróżnić się spośród innych kandydatów na rynku pracy.
Basia i Łukasz, absolwentka kierunku Logistyka i student I rok studiów II stopnia, kierunek Logistyka, Universita Degli Studi di Aldo Moro, Bari, Włochy
Dzięki uczestnictwie w programie Erasmus+, mieliśmy szansę wziąć udział w szkoleniu związanym z naszym kierunkiem studiów oraz zainteresowaniami. Szkolenie było zorganizowane przez organizację MPM Productivity Management i dotyczyło Zarządzania łańcuchem dostaw. Zostały na nim omówione zagadnienia związane m.in z prognozowaniem, planowaniem sprzedaży i operacji S&OP, mechaniką i dynamiką MPS i MRP, sposobami sprawnego zorganizowania i zarządzania zdolnościami produkcyjnymi, a także zostały przedstawione potencjalne konflikty w organizacji i sposoby rozwiązywania ich, aspekty związane z ciągłym doskonaleniem produkcji i kierunki usprawnień. Szkolenie poza teorią obejmowało również rozwiązywanie zadań praktycznych oraz pracę w grupach, co sprawia, że było ono niezwykle wartościowe. Dzięki niemu zyskaliśmy sporą wiedzę oraz podnieśliśmy nasze kwalifikacje zawodowe, które na pewno zaowocują w przyszłości.
Sławomir, IV roku Zarządzania i Inżynierii Produkcji w Stalowej Woli, Universidade de Aveiro, Portugalia
Miałem możliwość wzięcia udziału w programie Erasmus +, co dla mnie już było dużym powodem do radości, ponieważ dzięki temu wyjazdowi bardzo dużo się nauczyłem a także dużo podróżowałem. Niestety drugi semestr nie był tak piękny jak poprzedni ze względu na panującą pandemię. Po powrocie byłem bardzo szczęśliwy że wziąłem udział w tym programie, a co bardziej zaskakujące Politechnika Rzeszowska w ramach rekompensaty za to, iż nie mogliśmy w pełni korzystać z uroków studiów postanowiła ufundować nam kurs wybrany przez nas samych by zwiększyć swoje kompetencje. Oczywiście skorzystałem z tej okazji, moim wyborem był kurs na operatora obrabiarek CNC.