Rekrutacja kandydatów
Na wyjazdy w ramach programu Erasmus+ mogą być kwalifikowani tylko i wyłącznie studenci, którzy:
- są na stacjonarnych lub niestacjonarnych studiach I stopnia (licencjackich, inżynierskich), II stopnia lub doktoranckich/ uczestnicy szkoły doktorskiej;
- w momencie wyjazdu na studia kandydaci są studentami co najmniej 2 roku studiów pierwszego stopnia;
- w kwalifikacji mogą brać udział studenci ostatniego roku studiów I stopnia, pod warunkiem odbycia mobilności w 2 semestrze studiów II stopnia.
- w momencie składania podania na praktyki są studentami 2 semestru studiów
pierwszego stopnia lub 1 semestru studiów drugiego stopnia; - w trakcie mobilności studenci nie mogą przebywać na urlopie dziekańskim;
Uwaga, studenci cudzoziemcy zarejestrowani na stacjonarnych lub niestacjonarnych studiach I-go stopnia (licencjackich, inżynierskich), studiach II–go stopnia lub doktoranckich/uczestnicy szkoły doktorskiej mają prawo ubiegać się o wyjazd na studia i praktykę w ramach programu Erasmus+. Niedozwolone są jedynie wyjazdy do kraju macierzystego studenta zagranicznego.
Wymagane dokumenty i terminy
Podanie wg. wzoru (plik poniżej) adresowane do prorektora ds. studenckich i umiędzynarodowienia, złożone do Działu Współpracy Międzynarodowej (DWM) zawierające:
- nazwę wybranej uczelni/instytucji partnerskiej;
- zgodę dziekana macierzystego wydziału;
- poświadczoną przez dziekanat średnią ocen ważoną z dotychczasowego toku studiów i za ostatni semestr;
- Poziom znajomości języka angielskiego lub języka w którym będzie prowadzone kształcenie w uczelni partnerskiej, udokumentowany jednym z dokumentów:
- wynik testu poziomującego wykonanego przed rozpoczęciem lektoratu z języka na PRz;
- wynik egzaminu końcowego z lektoratu na PRz;
- międzynarodowy certyfikat językowy.
- poświadczenie przez Centrum Pomocy Materialnej faktu otrzymywania stypendium socjalnego przez kandydata w roku akademickim 2024/2025 (jeśli dotyczy);
- deklarację długości wcześniejszych pobytów za granicą w ramach Erasmus+ na tym samym stopniu studiów (jeśli dotyczy).
Termin składania podania: 13 marca 2025 r.
Miejsce składania podania: Powstańców Warszawy 12, 35- 959 Rzeszów
Dział Współpracy Międzynarodowej, budynek V, pok. 214
Harmonogram działań
- Składanie podań – w nieprzekraczalnym terminie do 13 marca 2024 r. w Dziale Współpracy Międzynarodowej , bud. V, II piętro, p. 214, (do pobrania w pliku poniżej)
- Kwalifikacja kandydatów – posiedzenie Komisji Kwalifikacyjnej - 27 marca 2025 r
- Ogłoszenie wyników nastąpi drogą e-mailową nie później niż 1 kwietnia 2025 r.
- Przygotowanie dokumentów aplikacyjnych kandydatów do uczelni partnerskich z uwzględnieniem terminów przyjmowania zgłoszeń na poszczególnych uczelniach partnerskich - do 30 czerwca 2025 r.,
- Wyjazdy studentów – wrzesień/październik 2025 r. na semestr zimowy i styczeń/luty/marzec 2026 r. na semestr letni,
- Zasady rekrutacji i dofinansowania (w plikach poniżej).
Bliższe informacje można uzyskać w Dziale Współpracy Międzynarodowej
bud. V, II piętro, p. 214
tel. 17 743 25 45, email: m.warzybok@prz.edu.pl
tel. 17 743 22 07, email: k.kadaj@prz.edu.pl