https://rekrutacja.prz.edu.pl
STUDIA STACJONARNE I NIESTACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA
- studia stacjonarne - rejestracja :
- od 1 czerwca 2024 - do września 2024 (rekrutacja letnia)
- od 1 grudnia 2024- lutego 2025 (rekrutacja zimowa)
Harmonogram rekrutacji - Harmonogram
1. Wypełnij ankietę osobową - Formularz PODANIA SIR
2. Wykonaj opłatę rekrutacyjną - Opłata rekrutacyjna
3. Wybierz kierunek studiów - Kierunki studiów
4. Portfolio - Portfolio dla kierunku Architektura
5. Egzaminy wstępne :
6. Zakwaterowanie w akademiku - Domy studenckie
Weryfikacja dokumentów zagranicznych uprawniających do podjęcia studiów
Dział Współpracy Międzynarodowej. Budynek "V", II piętro, pokój V-214
Kandydat składa kopie oryginalnych dokumentów potwierdzających uprawnienie do podjęcia studiów drugiego stopnia :
Można to zrobić wybierając jedną z możliwości:
- umieszczając skany dokumentów na osobistym koncie rejestracyjnym w SIR;
- mailowo - skany dokumentów należy przesłać na adres: m.warzybok@prz.edu.pl; k.kadaj@prz.edu.pl
- osobiście - Dział Współpracy Międzynarodowej, budynek V, II piętro, pokój 214.
Dokumenty do wstępnej kwalifikacji:
- Skan/kopia świadectwa ukończenia I stopnia studiów zalegalizowany lub opatrzony apostille uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia w uczelniach każdego typu w państwie, w którym wydano wymieniony dokument
- Skan/ kopia suplementu do dyplomu z ocenami (kandydaci z Ukrainy również skan/kopia NMT, kandydaci z Białorusi CE lub CT) zalegalizowany lub opatrzony apostille;
- Tłumaczenie: Do dokumentów wydanych za granicą wymagane jest tłumaczenie na język polski sporządzone lub poświadczone przez tłumacza przysięgłego albo konsula Rzeczypospolitej Polskiej urzędującego w państwie, w którym został wydany dokument. Dotyczy to również legalizacji i apostille.
Listę tłumaczy przysięgłych można znaleźć tutaj.
Wymagane dokumenty na studia drugiego stopnia:
1. ankieta osobowa(formularz PODANIA SIR) - wydrukowana z Systemu Internetowej Rekrutacji na studia i podpisana przez kandydata;
2. kopia oryginału dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia uzyskana za granicą zalegalizowana lub opatrzona apostille - oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
3. kopia oryginału suplementu do dyplomu zalegalizowana lub opatrzona apostille - oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
Więcej informacji dotyczących suplementu można znaleźć TUTAJ
4. kopia tłumaczenia: Do dokumentów wydanych za granicą wymagane jest tłumaczenie na język polski sporządzone lub poświadczone przez tłumacza przysięgłego albo konsula Rzeczypospolitej Polskiej urzędującego w państwie, w którym został wydany dokument. Dotyczy to również legalizacji i apostille. Oryginały dokumentów należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
Listę tłumaczy przysięgłych można znaleźć tutaj.
Uznanie wykształcenia w celu kontynuacji nauki w Polsce _ Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej (NAWA)
Zagraniczne dyplomy uprawniają w Polsce do kontynuacji kształcenia na zasadach określonych w umowach międzynarodowych, a w przypadku braku takich umów – na podstawie odpowiednich przepisów krajowych. Ze znajdującego się na stronie menu wybierz interesujący Cię poziom kształcenia i sprawdź, czy Twój zagraniczny dyplom uprawnia Cię do podjęcia nauki na studiach w Polsce.
5. paszport (do wglądu);
6. fotografia w wersji elektronicznej, zamieszczona w formularzu PODANIA SIR;
7. wiza lub karta pobytu lub inny dokument (do wglądu) uprawniający do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Obywatele Unii Europejskiej mogą przebywać na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres do 3 miesięcy. Po upływie tego terminu muszą zarejestrować swój pobyt w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie;
8. kopia oryginału dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego na poziomie B2.
Oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem. Więcej informacji TUTAJ.
9. oświadczenie o uprawnieniu do niewnoszenia opłat za kształcenie wraz z dokumentem do wglądu potwierdzającym uprawnienie (jeśli dotyczy);
10. oświadczenie o zapoznaniu się z informacjami, o których mowa w art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tj. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L 2016 Nr 119, str. 1).
Egzaminy wstępne (nieobowiązkowe) :
Egzamin wstępny:
- Budownictwo, Energetyka, Geodezja i planowanie przestrzenne, Inżynieria środowiska
- Biotechnologia, Inżynieria farmaceutyczna, Technologia chemiczna, Technologie wodorowe
- Clean Energy, Inżynieria materiałowa, Inżynieria środków transportu, Mechanika i budowa maszyn, Mechatronika, Zarządzanie i inżynieria produkcji
- Automatyka i robotyka, Elektronika i telekomunikacja, Elektrotechnika, Informatyka
- Inżynieria i analiza danych, Inżynieria w medycynie
- Logistyka
|
termin ustalony
przez Dziekana
|
|
Składanie PORTFOLIO
|
osobiście w dniu 9 lutego 2024 r. w godzinach od 1000 do 1300 budynek P, ul. Poznańska 2, pokój nr P-105
dokumenty wysłane pocztą muszą dotrzeć do Komisji do dnia 9 lutego 2024 r. do godz. 1500 - decyduje data wpływu dokumentów do Komisji.
Adres do wysyłki: Wydział Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury ul. Poznańska 2, pokój P-105 35-084 Rzeszów z dopiskiem: Portfolio-architektura II stopień |